Suzuki Vitara facelift

5ho7dvuc_2019-suzuki-vitara_625x300_30_July_18A Vitarával kezdődött a Suzuki új, jó külsejű korszaka. Modellfrissítéskor viszont sajnos muszáj változtatni valami látható apróságot – én a Suzuki helyében beértem volna a hátsó lámpa ledcsíkjaival. Valakinek ellenben az az ötlete támadt, hogy látványos lenne, ha a Vitara hűtőrácsára is felszerelnék az S-Crosson is nagy sikert aratott gyógyászati segédeszközt, Hannibal Lecter fogszabályozóját. Hát igen: ilyen lett.

Ha nagyon muszáj lenne, és elég sokáig találgathatnék, talán megmondanám, mi a különbség a régi és az új belső között. A műszerfal puha műanyag lett, elsősorban a Nyugat-Európai vevők követelésére. Alatta pedig van egy olyan műanyag betét, amilyet még nem láttam. Selyemfényű fémes műanyag, és úgy pöttyös, mint az utasszállító gépek belseje. Tök jó, illetve tök mindegy, amit szívesen láttam volna cserélve, az infotainment képernyő, meg annak vezérlése, de az maradt.

ahi94l2k_2019-suzuki-vitara_625x300_30_July_18A Vitara, ami vezeti a magyar újautó-eladásokat, továbbra is a világ legjobb autója. Pont az a formátum, ami nekem kéne. Már elég nagy, hogy elinduljak vele akár hosszú útra is, mert csendes és kényelmes, málházási szempontból egy gátlástalanul tökig pakolható ötajtós, vannak benne hátsó ülések, miközben alapterületre mégiscsak egy kompakt. Bőven tud annyit terepjárni, amennyi annak kell, aki nem keresi a bajt, és persze megbízható, mert még a a What car legutóbbi vásárlói felmérésében is a három legjobb márka között van.

Az 1,6-os szívó benzines drága emléke szívünkben örökké él. Tetszettünk volna kevésbé retardált képviselőket küldeni az Unió törvényhozó szervébe, akkor nem az lenne, hogy a kimutathatatlan, nem létező részterületek részterületén próbálunk javítani a CO-kibocsátáson. Azt persze aláírom, hogy az 1,4 turbó bestiálisan megy, és a fekete öves autóbuzikat leszámítva mindenki jobban szereti majd, mint a szívót. 2000-es fordulaton rálépsz a gázra, és elindul – nem ijesztően, csak meggyőzően. Sőt, ha nem akarsz előzni, csak úgy együtt csörögsz a forgalommal, gyakorlatilag 45 km/h-ig hagyhatod 6-os fokozatban.

21006994_8fcf5bc37f57a26637069ccfcf40e4ce_wm

Az 1,4 Boosterjetet már ismertük, a Vitara idei faceliftjének újdonsága inkább a háromhengeres 1,0 Boosterjet, illetve a hozzá fejlesztett részecskeszűrő; aki olvas újságot, az ilyesmik feltűnésének se feltétlenül örül. Szerencsére nekünk nem is jutott ilyen. Az 1,4-es enélkül is tudja hozni az új kibocsátási normákat, és hát na: lehet, hogy nem kell élből gyűlölni mindent, ami kicsi és turbós. Az, ahogy megy, meg ahogy fogyaszt, csak a látványosabb része a csomagnak. De lehet, hogy a kevésbé látványos a lényeg, az pedig a garancia, amit a Suzuki nyom is orrba-szájba, tévében-rádióban.

Igazából 10 éves garancia ez, ami a lényegre vonatkozik, vagyis motorra-turbóra-váltóra, de inkább egy nehezen kommunikálható verziót választottak, hiszen nem minden vásárló fogja fel, hogy autó nem egyenlő motor-váltó-turbó. Van tehát a 3 év általános garancia, plusz még 7 a jelzett három fődarabra. Úgy képzelem, ez a véleményvezérekre, az autóbuzikra van kihegyezve, azokra, akiktől a vásárlók 90%-a megkérdezi, lehet-e venni kisturbós Vitarát, mert ők képben vannak, mert minden nap olyan komoly cikkeket olvasnak, mint ez itt.

Forrás: totalcar.hu